dijous, 24 d’abril del 2025

L’era dels influencers: morritos, algoritmes i batuts detox.

 

 


Benvinguts al segle XXI, on ja no cal inventar la penicil·lina ni salvar vides per ser admirat. Només cal tenir un bon llum de neó, una paret blanca, un telèfon mòbil o qualsevol altre dispositiu audiovisual i saber fer morrets (morrritos) a càmera lenta. Això és ser influencer avui: l’única professió on pots fer diners mentre no dius res amb convicció i fins i tot desconeixes el producte.

El món va ple d’aquesta nova fauna digital. Eren persones normals —algunes fins i tot llegien llibres— fins que un dia van descobrir que el que realment dona diners no és la intel·ligència, sinó l’algoritme. I aquí els tens: venent-te la quarta marca de col·lagen del mes amb la mateixa frase reciclada de “us ho dic de tot cor, (guapis)".

Influencien, sí. Però cap a on? Cap a una vida plena de batuts detox, viatges que mai paguen i que tu mai podràs fer, i tractaments estètics amb més efectes secundaris que una farmaciola soviètica pre-perestroika. I tot això embolicat en una estètica d'spa car que t'hi cagues bro , però amb contingut intel·lectual de microones. Trist, però cert. Cert, però trist.

I com que la coherència és de pobres, avui et venen una marca de roba sostenible i demà una samarreta feta per nens esclavitzats a Bangladesh on posi al davant Free the children. 

Però tranquil, perquè "estic molt contenta de col·laborar amb aquesta marca que em representa tant". Representa, dius? Si ahir defensaves el veganisme i avui promous proteïna de vedella deshidratada! Què fem? Enciam de l'horta del Delta (L'Aldea) o entrecot de vaca gallega madurada que igual ha pasturat prop d'aquí?

Els influencers poden presumir de ser els personatges amb  menys saviesa i més cupons de descompte sobre la Terra.  Et diuen com vestir, què menjar, com estimar, com ser feliç… i si els fas cas, només aconseguiràs frustració, acne i un armari ple de productes que quan te'n cansaràs, allí hi faran cap.

I què fan els adults davant d’aquest desori digital? Alguns els ignoren. D’altres, els imiten. I molts, senzillament, els aplaudeixen.

Però eh, #benvingutsalmeuCanal. Avui us explico com vaig superar la meva ansietat gràcies a una espelma aromàtica de 70 € superxuli i una meditació guiada en streaming per un tipus que viu a Andorra per evitar el fisc espanyol i s'emociona quan "la roja " guanya.

Ja tenien raó Astèrix i Obèlix a la seva Gàl.lia: "Estan bojos aquests romans".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Odi no jurídic

Divendres 12 de setembre del 2025 Carlos Alsina (Onda Cero) : "...ayer ya más por costumbre que por ambición, varios miles o decenas de...