L’anunci que et fa sentir mediterrani (encara que visquis a Alcarràs, Cervera o Puigcerdà) de l'Estrella Damm ens recorda allò que ja sabíem: el Mediterrani és blau, la gent jove és guapa, i la nostàlgia es ven millor que la cervesa. Aquest any, la marca ens torna a regalar el seu hit wonder estacional, una obra mestra amb pressupost de Hollywood i profunditat filosòfica d'instagramers que ves a saber què es pensen ser.
El guió, com sempre, és una joia de la innovació: uns quants joves disfressats d’amics d’infància es reuneixen en una casa que ningú es pot permetre ni ajuntant totes les beques de la universitat, riuen sense fer soroll, i miren el mar amb una intensitat que fa pensar que estan resolent les equacions de segon grau que durant el curs les han fet gràcies al ChatGPT. I, per descomptat, la cervesa apareix en el moment just, com el messies, però amb més puntualitat que els trens de Rodalies.
La banda sonora, aquest any, és un cover acústic d’una cançó que ja va sonar a un anunci de taronges l’any passat, però com és en anglès i amb guitarra de fons, sembla profund. El lema, mediterràniament, és tan flexible que podria aplicar-se a qualsevol cosa: des d’una paella cremada, una punxada al peu d'eriçó de mar, fer cua per un patètic gelat d'stracciatella aigualit fins a una discussió familiar per l’herència durant la sobretaula d'un diumenge a 35 graus. Però Damm el fa sonar com si fos una filosofia de vida, i no una estratègia de màrqueting amb més repeticions que les imatges de Santos Cerdan arribant al Suprem.
El veritable miracle no és que l’anunci sigui sempre el mateix, sinó que cada any hi hagi milers de persones esperant-lo com si fos el nou capítol Joc de Trons. I, mentrestant, els competidors intenten vendre cervesa amb eslògans com Refresca o Gaudeix o Viu l'estiu, Damm, en canvi, ven emocions embotellades, i nosaltres les comprem amb la mateixa devoció que comprem un imant per la nevera del nostre viatge de vacances de l'estiu.
En definitiva. El mateix de sempre. L’anunci d’Estrella Damm és com el canvi climàtic: cada any és més del mateix, però ens fem els sorpresos i comentem durant la cervesa del divendres -heu vist l'anunci de Damm?. I així, mediterràniament, fins que la pujada del nivell del mar ens impedeixi anar a la platja.
Es tant de bo com la pròpia cervesa , a casa sempre hem trobareu a la nevera ,, la darrera marketitzada va set amb l ‘eslògan del FC.Barcelona,tot igual de bó, Keep it going.
ResponEliminagràcies pel teu comentari Dani
Elimina